Skip to content

Cum să-ți faci o carieră pe Twitter

May 29, 2009

Twitterul permite accesul rapid al jurnalistilor la stirile zilei si sursele oficiale. Utilizand motorul search, devine extrem de simplu sa faci o revista a presei sau o sinteza a principalelor evenimente ale momentului. Interactiunea directa cu cei ce le urmaresc tweet-urile furnizeaza adesea ziaristilor noi idei, elemente de documentare sau chiar informatii esentiale pentru un story anume.

O alta categorie a profesionistilor media il utilizeaza pentru a-si promova brand-ul, articolele sau chiar compania media unde sunt angajati. Spre exemplu, prin simpla instalare a Twitter-ului pe un blog, un post cu link activ catre ultimul articol a va fi automat afisat in retea in circa 30 de minute. Daca utilizatorul are setate si optiunile de interconectare automata cu reteaua Facebook, postul de pe Twitter va apare instantaneu si pe pagina acesteia.

Reteaua poate juca si rolul de agentie de plasare sau de recrutare a fortei de munca. Strategia de urmat e cat se poate de simpla. Identifica potentialii angajatori, devino unul dintre followers si posteaza pentru a-i face sa remarce cat esti de bine informat sau cat de bine stii sa scrii. Dupa ce ti-ai creat deja un portofoliu, asociat de regula unui blog personal, transmite-le un tweet suficient de incitant cat sa-i faci sa te bage in seama. Cum mesajele sunt limitate la 140 de caractere, va trebui sa poti spune totul despre tine simplu, concis si mai ales expresiv.

Jurnalista australiana Julia Posetti relateaza un caz de succes al unei colege de breasla, Ashley Reynolds. Incercand sa obtina o slujba, aceasta a transmis o solicitare prin email directorului de stiri al televiziunii WYMT din Kentucky, prin care a vrut sa faca o impresie cat mai buna. N-a primit insa nici un raspuns. Nu s-a descurajat si dupa asta l-a cautat si gasit l-a gasit pe director in retea, si i-a trimis un tweet direct. Acesta i-a raspuns cu un alt tweet prin care-i stabilea data interviului de angajare. Ashley a primit in final slujba dorita. Iar exemplele ar putea continua…

Tweet tips

Jurnalistii care vor sa-si incerce norocul pe aceasta cale pot sta de vorba cu alti confrati de breasla, bloggeri, specialisti in PR sau manageri media, in fiecare luni dimineata, utilizand tag-ul #journchat. Un alt director exhaustiv al Twitter, creat de Kevin Rose, fondatorul retelei Dig, WeFollow, ii ajuta pe cei ce vor sa intre in contact cu profesionisti sau experti media din lumea intreaga.

Diverse alte legaturi utile, pe domenii de interes, pot fi gasite folosind directoarele Twellow. Acesta ofera un serviciu de tip Yellow Pages, ce include peste 3000 de utilizatori inregistrati. Twellow dispune totodata de harta TwellowHood, care permite identificarea asa-numitilor followers dupa zona de care apartin.

Directorul JustTweetIt include mai multe sectiuni care-i sfatuiesc pe debutanti cum sa foloseasca reteaua, si ii redireijeaza catre sectiunea Gotta Follow – cei mai importanti utilizatori.

Cei ce-si cauta subiectele sau contactele intr-o anumita zona de interes mai pot folosi directorul Localtweeps, care listeaza in ordine ierarhica orasele si statele in functie de numarul de utilizatori.

Advertisements
No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s