Skip to content

“În loc să-i iau sincron infractorului, îl împuşc?”

June 19, 2009

“Cît de specializat trebuie să fii? Că doar jurnalismul nu e ştiinţă de rachete. Dacă am putut face ştiri pe front, eu zic că pot face şi “jurnalism participativ”. Ce dracu’ o fi şi aia? E cu participii? În loc să îi iau sincron infractorului, îl împuşc? Și se cheamă că am făcut eu dreptate?” (Mihai Ursu, despre jurnalismul participativ)


“Eşti foarte calificat, dar nu eşti ce căutăm”. Câți dintre noi, cei din presă, n-au auzit asta? Până acum, am scris cum decurge treaba pe meleagurile dâmbovițene. Ne consolează sau nu, dar uite că se întâmplă și la alții.

Mihai Ursu, jurnalist român aflat de ceva vreme la Londra, are zece ani de experiență în care-a dovedit că știe și să stea în fața camerelor, și să scrie, și să caute subiecte. A fost și cameraman, și freelancer, și corespondent de presă în vreo trei războaie. A făcut de toate, iar acum știe prea mult și – credeți sau nu, asta nu dă bine la CV. Nici la București și nici la Londra. Iată povestea…

Dear Mihai Ursu,
Thank you for your application re: Video Journalist, which you made via
productionbase.
We regret to tell you that your application was unsuccessful in this case.
We wish you the best of luck for the future.

Kind Regards
AFPTV
Best wishes

agentimperialist– comemorez un an de UK. azi mi-au zis AFP că nu sînt de ei, ieri mi-au spus alţii că nu sînt de ei, cu tot felul de pretexte din care am înţeles esenţialul –  “eşti român. nu vrem români”, “eşti foarte calificat, dar nu eşti ce căutăm”
agentimperialist “nu ai demonstrat capabilitatea de organizare a televiziunii implicaţioniste” – asta mi-au zis-i ieri unii. what the fuck????

agentimperialist am fost pe front în trei războaie, cît mai implicat trebuia să fiu???

agentimperialist cică nu am demonstrat “a proven record of organising and directing participative reporting”, nu că mi-ar fi cerut

agentimperialist bbc m-a deranjat anul trecut cu un job, pentru care erau necesari 3 ani de experienţă în tv la ştiri
ndincovici si? ce-a iesit?

agentimperialist eu le-am trimis toată istoria mea, cu 10 ani.  “da, sînteţi foarte bun, dar nu ce căutam”. de ce??? cît de specializat trebuie să fii? Că doar jurnalismul nu e ştiinţă de rachete. Dacă am putut face ştiri pe front, eu zic că pot face şi “jurnalism participativ”. Ce dracu’ o fi şi aia? E cu participii? În loc să îi iau sincron infractorului, îl împuşc? Și se cheamă că am făcut eu dreptate?

ndincovici da-mi voie te rog sa postez pe blogul meu opinia ta despre jurnalismul participativ- e pacat sa nu rada si colegii, e weekend…
ndincovici stiu ca esti enervat dar eu rad…
agentimperialist da, te rog

agentimperialist şi poţi să reproduci toată discuţia

NR Vă invit să citiți aici o altă definiție originală a jurnalismului participativ, infinit mai bună decât cea pe care aș fi putut-o da eu. Declar subiectul deschis în continuare!

Update Opinii privind jurnalismul (ne)participativ și sfaturi pentru cei ce au o nevoie evidentă de așa ceva, pe blogul Dieldei Dinu.

14 Comments leave one →
  1. June 19, 2009 9:09 pm

    Asta inseamna ca si la ei exista nulitati carora le este frica sa nu-si piarda postul atunci cand vine un altul mai bun decat ei !

  2. June 19, 2009 9:50 pm

    hai să rectific, că m-a luat valul: de fapt, în Kosovo cică e misiune de menţinere a păcii. deci Iraq şi Afghanistan – două războaie. şi o menţinere a păcii. poate d-aia.

  3. pausanias permalink
    June 19, 2009 9:52 pm

    Cum, bre, Mihaie, nu stii ce inseamna jurnalism participativ? E ala in care raspunzi la intrebarea: “Si, ai vazut glontul venind?”

  4. June 19, 2009 10:23 pm

    Că bine zici. Uitasem de Transnistria. Şi acolo e tot menţinere a păcii. Şi un tsunami – nu la fel de bine ca domnul Cărpenişan sau ca domnul Zărescu, dar tot se cheamă că am fost acolo. Deci dacă nu pescuiam cadavre din Oceanul Indian nu se chema participativ, nu??

  5. June 19, 2009 10:35 pm

    Pausanias– eu zic că jurnalismul participativ e ăla în care participi la ședințe.
    Mihai Ursu– poate mai analizăm problema, că e de discutat. Eu nu prea am baftă la pescuit. Asta înseamnă că n-am destul jurnalism participativ? Grea problemă!

  6. June 19, 2009 10:38 pm

    Nu sînt sigur, dar cu 23 de minute înainte să încep al doilea an în UK şi înainte ca pakistanezul de jos să închidă, trag concluzia: frate, astea nu-s vremuri să fii freelancer. Mă duc să iau o bere, să beau pentru concluzia mea înţeleaptă. Amin!

  7. June 19, 2009 10:49 pm

    Mihai Ursu– Se poate? tocmai acum cînd am ajuns eu la concluzia că exact astea-s vremuri să fii freelancer, tu care-ai fost deja ajungi la concluzia că nu sunt. Complicată viață! Allahu Akbar, cum ziceam cu un post mai sus…De fapt nu eu, ci unii de se Tweeter-esc pe la Teheran în numele democrației, dând o lecție autentică de jurnalism participativ. Și totodată cetățenesc.

  8. June 19, 2009 10:59 pm

    Bismillah ar-rahman ar-rahim, nu cred că sînt vremuri să fii freelancer începător, ca mine. Că eu sînt veteran în televiziune, dar în România, nu în UK, şi ca angajat, nu ca freelancer. E greu tare să dai de clienţi fără un nume în spate decît al tău, care e şi greu de pronunţat cînd eşti român şi ei sînt englezi. Preferă să lucreze cu John pe care îl ştiu oricum din facultate, de cînd erau boboci, decît cu unul, Mihai Ursu (cum se pronunţă asta?) care o fi el vreun şmecheraş mai mic prin ţara aia a lui cu ţigani şi orfani, da’ aici e doar un imigrant care vine să fure “the British jobs from the British workers”, cum a zis şi tovarăşul Brown în 2007.

  9. June 19, 2009 11:05 pm

    Mihai UrsuAlhamdu Lillah, deși nici unul din noi nu prea știe pentru ce în clipa asta! Ei, așa, pentru simplul fapt că ne scriem și că e weekend și soare…

  10. June 19, 2009 11:13 pm

    Şi următoarea bere cumpărată de jos, de la magazinul pakistanezului, e în cinstea voastră, dragi colegi! Oricît ne-o fi de greu, măcar o vorbă bună ne putem spune. Ceea ce e enorm.

  11. June 20, 2009 1:26 am

    Nedumerirea mea e simplă: cum îşi imaginează englezii că lucrăm noi în presă şi de ce fac asta? Pentru că englezii NU muncesc aşa cum ştim noi de acasă. Ei sînt directori, brokeri, consultanţi, experţi, intermediari, niciodată nu pun mîna pe ceva să spună că au luat piatra de masă M din punctul A şi au dus-o în punctul B. Dacă i-au comandat unui sclav să facă asta, englezii au bifat pe catastif că a fost munca lor – de decizie.
    E îngrijorător că noi încă îi mai considerăm referinţă în jurnalism. Jurnalismul britanic e o mizerie corporatistă. Ştirile sînt date CHIAR după cum dictează companiile comerciale şi fac mereu jocurile guvernului, informaţiile apar şi după doi-trei ani. Nu glumesc, există “ştiri” deschideri de ediţie despre evenimente petrecute în urmă cu ani întregi. Şi lor li se pare normal. La filmare pleacă doar reporterii şi cameramanii de la PA, de unde toţi iau imagini, dar scriu “exclusivitate”. Poliţia şi celelalte instituţii fac conferinţe de presă doar cu două-trei agenţii de la care preiau toţi subiectul. Totul e normat şi sterilizat. De aia li se pare lor senzaţional cînd un jurnalist chiar “participă” la eveniment. Ei bine, io chiar cu asta mă ocup…

  12. June 20, 2009 1:34 am

    Si cand te gandesti ca multi considera BBC un punct de referinta in materie de jurnalism .

  13. June 20, 2009 5:44 pm

    * Nulitati carora le este frica sa nu-si piarda postul atunci cand vine altul mai bun decat ei sunt si in Romania.
    * Mihai- Atat am sa-ti zic: Te salut ! 🙂 Inchin o bere din Madrid in cinstea voastra !
    * Am scris pe blog despre aberatia asta cu… ¨participativul¨.

Trackbacks

  1. Jurnalism participativ | ROMANIA INEDIT

Leave a Reply

