Skip to content

Jurnalist sau psihiatru?

June 26, 2009

Ce le trebuie cititorilor? Un jurnalist sau un psihiatru? Les Guignols de l’Info emite într-o notă umoristică o definiție originală a jurnalistului. Acesta e o persoană obligată adesea să repete lucruri în care nu crede, drept pentru care e într-un război aproape permanent cu conștiința sa. De obicei îl pierde. Iar dacă trebuie, mai inventează și știri. Asta pentru că și el e un personaj ca oricare altul, și, dincolo de rolul său social, mai trebuie să-și plătească facturile, să-și cumpere o casă etc etc… știți povestea!

11 Comments leave one →
  1. June 26, 2009 5:47 pm

    Nadia, ma bucur ca ma pricep la… 5 idiome. Si la cateva dialecte.
    Blogul tau devine unul exclusivist cu postari pentru care unii necesita traductor.
    Vremurile incep sa se shimbe pe blogosfera. 😀 😀
    Stii ce, un blogger important din tara a scris pe pagina lui ca… este dispus sa plateasca subiecte bune. 😀 😀

  2. ariane permalink
    June 26, 2009 7:16 pm

    C’est la vie!
    J’adore la verite! La vie ! Et je ne regrete rien!

  3. June 26, 2009 8:15 pm

    dielda – e de bine ce spui, deși asta o să-i alunge pe mulți… dar c est pas grave, pentru că de la început n-am vrut sa fac un blog dedicat cititorului obișnuit de presă. Probabil e un motiv în plus pentru care mă agasează aerele de guru-blogging. În ce privește subiectul de bază- franceza e o limbă de suflet (am pentru Franța vechi feelinguri de bine din îndepărtata perioadă cât am fost corespondent la Paris). Sunt adepta modelului francez de presă, de opinie și nu de info (pentru asta avem agențiile de știri), model care n-a prins și nu va prinde în veci la noi – chestie de cultură. Și detest conceptual de yellow press. Îmi închipui că toată lumea ar trebui să știe franceza, greșesc dar nu contează.
    NR Ce blogger? Nu știu, pentru că citesc puține blogguri românești, și niciunul celebru (Reporter Virtual e singura excepție). Nu le citesc pentru că n-au nimic, sau nimic nou de spus și par lansate mai degrabă ca o modă.
    Glumă cu accente de adevăr = De la o sumă în sus, pot să port un război cu propria mea conștiință și accept să-l pierdem cu schimbul, ba eu, ba ea! Dar cum ea, conștiința, e foarte activă, suma trebuie să fie pe măsură.

    ariane – nici eu. Cred ca asta e farmecul, sa nu regreti nimic. Decat, poate, ce ti-ai fi dorit sa faci dar n-ai facut niciodata!

  4. laura c. permalink
    June 27, 2009 5:33 pm

    Psihiatru cred ca ne trebuie la toti, si noua, si cititorilor, dar mai ales sefilor (de cei din presa vorbesc, sefii de trusturi). Stiu cativa pe care tare i-as trimite la psihiatru, cu o buna parte din conducerea editoriala.

  5. June 27, 2009 6:20 pm

    laura c. – mai bine mă făceam psihiatru! Dacă e să ascult atent video-ul de mai sus, nici n-ar fi mare diferență între jobul de jurnalist și cel de psihiatru, din punct de vedere al obiceiului de a pune întrebări și a liniști conștiințe!

  6. zizzou permalink
    June 27, 2009 10:33 pm

    Les Guignols?!? ca claque!!! au scos deja pachetul aniversar cu toate episoadele turnate pana acum, pb. e ca e dificil sa le intelegi poantele daca nu esti cumva “initiat” in situatia politica, sociala si culturala a Frantei (si din acea perioada cand au fost turnate respectivele episoade). P.S. Vroiau mai la sfarsitul anului trecut sa inceteze producerea show-ului dar si-au luat seama.

  7. June 28, 2009 4:59 am

    zizzou – daaaaaaaaaaa, într-adevăr dacă nu ai reperele astea, dacă nu ai trăit ceva vreme în Franța (nu neapărat în vizită la Versailles sau la shopping la marche aux puces), poantele n-o să-ți spuna nimic. Sper să mai ajungă pe acest blog persoane care să le înțeleagă! Ar fi păcat de clasicul umor franțuzesc să se piardă odată cu trecerea granițelor.

  8. June 28, 2009 1:36 pm

    * Sunt bloggeri buni, pe care i-am descoperit si ii recomand. Daca vrei, iti zic despre ei. Unii sunt in Blogroll.
    * Ti-am lasat 3 link-uri pe blogul meu, la un comentariul de-al tau. Daca vrei sa le rasfoiesti…

  9. June 28, 2009 3:12 pm

    OK. Hai ca public ! Ai rabdare 5 minute. 😀

  10. June 28, 2009 4:25 pm

    dielda – thks… dar tot nu le-am gasit-doar 2!

Leave a Reply

