Skip to content

Cum se propagă zvonurile?

June 27, 2009

Gazetăria este un bordel intelectual (Aleksei Nikolaievici Tolstoi)

Cineva aruncă o știre bombă pe piață. Zece minute mai tîrziu, televiziunile debarcă la locul faptei și încep să facă o anchetă. Reporterii spun ei primii cam tot ce știu, în căutare de martori oculari. Influențați de întrebările reporterilor, chiar și cei care n-au văzut nimic spun și ei cîte ceva și alimentează știrea, de dragul de-a se vedea la TV.

Amănuntele trec de la unul la altul, sunt dezvoltate, completate, confirmate. Cîteva sincroane, un stand up, poate un live și s-a născut evenimentul! Dacă e adevărat sau fals, deja nu mai contează.

Aveți aici un exemplu clasic de producere a unui breaking news, exemplu filmat cu camera ascunsă de reporteri francezi care-au vrut să știe cît de valabilă e această teorie.

Advertisements
2 Comments leave one →
  1. laura c. permalink
    June 27, 2009 5:30 pm

    Asta e valabil mai mult pentru TV. Dar avem si in presa scrisa destule exemple, un pic diferite dar nu cu mult. Stiri false, de ultima ora, dupa care vii cu dezmintiri pe care nu le mai baga nimeni in seama, si ramane cititorul tot cu prima impresie!

  2. June 27, 2009 10:34 pm

    Noua moda, care nu e tocmai noua. Asa faci audienta, trafic etc. Consumatorul de info conteaza cel mai putin in jocul asta!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s