Skip to content

Joburi de bip bip

June 29, 2009
tags:

“Statutul ziaristului din Romania este situat intre cel al unei carpe de sters pe jos sau spalat vasele, si al uneia de spalat veceurile, singura diferenta fiind data de materialul din care este facuta carpa, si de pretul acesteia.” (de la romania inedit citire)

Care meserie e mai de bip bip dintre cele trei – jurnalist, PR-ist sau publicitar? Eu n-am reușit nici acum să mă lămuresc pe deplin, deși înclin să cred că balanța atârnă greu în favoarea primei. M-am mai luminat însă un pic citind o amuzantă dezbatere deontologică despre (dez)avantajele celor trei tipuri de joburi, pe blogul Nadiei – o Nadia care de data asta nu sunt eu, și care, după cum scrie, o să facă sigur o carieră interesantă într-una din ele.

Aveți aici selecțiuni (cenzurate, recunosc) din discuția purtată pe blogul Nadiei (nr desigur, Nadia e absolventă de jurnalism), despre dilema rămasă nerezolvată.

Publicitaru: Nu există jurnalism în România.
Jurnalistu: Dar ce, advertising există în România?
PRistu’: Meseria de jurnalist e cea mai bip bip meserie posibilă.
Publicitaru’: Nu, aia de PR-ist e cea mai bip bip meserie posibilă.
PRistu’: Jurnaliştilor le place să se dea intelectuali, şi importanţi, şi independenţi, şi vai, cum sunt ei watchdog, şi păzesc democraţia…dar de fapt nu sunt altceva decât nişte bip bip. Eu ştiu că, în calitate de PR, sunt plătit să pup în bip bip o firmă şi asta fac, nu mă dau ce nu sunt.
Publicitaru’: Da, dar eşti plătit să pupi în bip bip şi jurnalişti, să te rogi de ei: vă rog, băgaţi-mă şi pe mine în seamă! În PR lucrează cei mai retarzi oameni. (Urmează interpretarea dialogului dintre un piarist cu voce miorlăită şi un jurnalist scârbit şi mitocan) “Bună ziiiua, v-am trimis şi noi un comunicat de presă…” Mă bucur, moşule… “Păi…îl publicaţi?” Nu ştiu, în bip bipul meu, am atâtea comunicate, tone de comunicate… nu mai pot eu de-al vostru! “Bine, vă mulţumesc, să aveţi o zi bună!”
PRistu’: Jurnaliştii sunt tot nişte bip bip. Mănâncă la fel de mult bip bip, ba chiar mai mult, decât PR-iştii.
Publicitaru’: Dar măcar mănâncă un bip bip mai variat, nu acelaşi în fiecare zi…

NR Preluare cu acordul autorului blogului, blog pe care vi-l recomand cu drag, mai ales pentru momentele în care sunteți triști și vreți să vă înveseliți ziua!

La fel vă recomand și articolul scris de romania inedit, care, fără a face parte din breaslă, a reușit să prindă în câteva fraze ineditul meseriei de jurnalist, cu bune și rele, de o mie de ori mai bine decât am făcut-o eu vreodată, și mulți alții înaintea mea…

12 Comments leave one →
  1. June 29, 2009 1:24 pm

    Mie mi-a placut ce a zis Publicitaru’ : Dar măcar mănâncă un bip bip mai variat, nu acelaşi în fiecare zi…

  2. June 29, 2009 1:37 pm

    Și mie tot asta mi-a plăcut cel mai mult. Deci tot mai bine jurnalist!

  3. June 29, 2009 4:23 pm

    Varianta cenzurată a conversaţiei îmi aminteşte niţel de Ralu Filip citind versurile piesei Bad Joke de la Paraziţii în emisiunea lui Marius Tucă şi înlocuind toate cuvintele obscene cu puncte-puncte. 😆 Oricum, băieţii sunt tare simpatici.

  4. June 29, 2009 7:17 pm

    Cealalta Nadie – Haha! Nu te superi sper că mi-am permis! Cu Ralu poate am semănat cîndva un pic, cu el în vremurile lui bune, că tot am fost colegi la CN. Băieții sunt nu simpatici, ci de poveste! Asta a fost de departe una din cele ma amuzante dezbateri pe care le-am citit în ultima vreme. Aștept cu drag să te mai citesc, și pe tine și pe ei!

  5. June 29, 2009 11:47 pm

    De cand sunt in presa, am invatat sa mananc rahat. Mult, recunosc. Dar il prefer pe cel aromat sau macar proaspat. Uneori, insa, se intampla sa fiu obligat sa am in meniu si un rahat mare si urat mirositor. Asta e viata, asta e munca.
    Dar parca nu intotdeauna e asa. Fara sa am apucaturi de poet, spun ca pentru mine conteaza ca am avut si cateva microrealizari – putine, e-adevarat – care m-au facut sa cred ca am ales o meserie care-mi place.
    Si ma gandesc ca niciuna dintre toate cele 3 joburi mentionate in articol nu e de rahat. In fiecare dintre ele se poate castiga ok si, in parte, au fiecare ceva placut, in ciuda multor neajunsuri si mizerii. Singura asa-zisa meserie in Romania care mie mi se pare urat mirositoare si scarboasa este cea de politician. In rest, pentru celelalte, tot respectul. Doar oamenii le mai strica…

  6. June 30, 2009 12:19 am

    Jim Raynor – Recunosc, și eu! După ce spui tu, parcă aș include și jobul de politician alături de celelalte trei. Dar poate se supără colegii ziariști sau piariști sau adviseri.

  7. Jurnalist cu Școală permalink
    June 30, 2009 7:50 am

    Asta mi-a plăcut, mai ales motto- ul articolului. Dar nu prea merge să recunoaștem pe față că avem joburi de bip bip cum zici tu. Să mă duc la patronat cu argumentele de aici, să-mi renegociez contractul?

  8. June 30, 2009 8:19 am

    Jurnalist cu Scoala, unul din argumentele pentru care patronatul nu o sa-ti renegocieze contractul, este tocmai faptul ca este un job de tot bipaitul!

  9. Jurnalist cu Școală permalink
    June 30, 2009 8:32 am

    românia inedit – păi asta e și argumentul. Ce, nu pot și eu să bipăi pe bani? Oare să-i duc probă articolul Nadiei și ce-ai scris tu despre meseria asta? Pe mine profii m-au învățat că ai nevoie de argumente. Poate așa-l înduioșez, că dacă nu, îmi fac și eu blog și bipăi gratis.

  10. June 30, 2009 8:42 am

    Patronatul o sa-ti vina cu argumentul ca nu bipaiesti destul ! 😉

  11. June 30, 2009 10:50 am

    Jurnalist cu Școală – uite, eu tare aș vrea să văd scena, cum te duci cu un print în buzunar la MARELE BOSS. În timp ce, bineînțeles, în celălalt buzunar ascunzi cu drag un alt contract de muncă, încheiat cu altă instituție media. Camera ascunsă? Mda nu ține, nu e buget și cred că-s cam puține prin zonă.

    romania inedit – oricine e liber să-și încerce norocul la negocieri. Cred că un șef deștept ar lua asta drept o inițiativă originală și cel în cauză și-ar atinge automat scopul. Doar că șefii de genul ăsta n-au ajuns în peisajul dâmbovițean. Și aici avem o problemă!

Trackbacks

  1. Ziarist sau piarist ? | ROMANIA INEDIT

Leave a Reply

