Skip to content

Internetul, în recesiune

July 13, 2009

Criza globală nu a atins doar instituțiile media tradiționale, ci și piața publicității online, care dă semne clare de recesiune. De la începutul anului, companiile franceze și-au redus cu 7% cheltuielile de advertising pe Internet. Potrivit unui studiu al Observatoire de l’e-publicité, fenomenul afectează toate canalele de publicitate, de la bannere și videoclipuri până la e-mailing.

În cădere liberă au intrat și alte mijloace de reclamă, precum linkurile sponsorizate și cumpărarea de cuvinte-cheie pe diferite motoare de căutare – mai ales Google, Yahoo! și Microsoft. Procentul de creștere al afilierii online, ce permite promovarea produselor contra cost prin intermediul anumitor siteuri, e situat doar la o treime din valoarea aferentă aceleiași perioade a anului trecut. Specialiștii estimează că, până în decembrie, singurul segment în creștere va fi publicitatea realizată prin anunțuri trimise în rețea, pe telefoanele mobile.

Advertisements
No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s