Skip to content

Facebook în stil franțuzesc

July 16, 2009
tags:

Facebook a căpătat o traducere ad literam în Franța – tête de livre. Puteți urmări aici frustrările unui cetățean enervat, care nu vrea altceva decât să-și găsescă prietenii în capul cărții și nu știe cum s-o facă. Francezul se revoltă din plin împotriva Facebook, acest shit comunitar pe care ni l-a adus pe cap Uniunea Europeană (zice el…).

9 Comments leave one →
  1. July 16, 2009 10:56 am

    Eu cred ca asta este un filmulet care arata iritarea francezilor fata de expansiunea culturala americana.

  2. July 16, 2009 10:58 am

    romania inedit – …………………………………………………………e oricum un clip reusit!

  3. July 16, 2009 7:14 pm

    f tare :)) dar parca trebuia sa fie visage nu tete

  4. zizzou permalink
    July 16, 2009 7:21 pm

    Genial!!! M-am amuzat copios, daca Pruteanu traia mai mult si ar fi avut putin mai multa influenta foloseam si noi soarecele sa ne plimbam pe tablia biroului!

  5. July 16, 2009 7:31 pm

    vecinadeblog – visage era prea intelectual. Apoi, tete are multiple conotatii.. tete de livre, tete de mule, tete de…

    zizzou – iubesc Franta si-i inteleg foarte bine pe francezi, dar asta nu inseamna ca nu recunosc si nationalismul lor – de la interzicerea cuvintelor de provenienta anglo-saxona pana la aversiunea fata de Coca-Cola. On est en France, on parle francais, cum zice omul din videoclip, pe post de concluzie! Iti amintesti spre exemplu cand au inventat zapping, replica la surfing? Oh, putain (ca sa-l citez din nou)!

  6. July 16, 2009 9:13 pm

    la faza cu nationalismul francezilor (si nemtii is tot pe-acolo), nu pot sa spun decat chapeau bas, ca sa raman in acelasi registru. inainte vreme nu-i apreciam prea mult si ii etichetam drept aroganti si ingamfati, da’ acum, cand vad cu cata usurinta adoptam noi, romanii, anglicismele si americanismele, si suntem tare mandri de asta, am inceput sa-i apreciez cu adevarat pe aia care stiu sa-si pretuiasca limba.

  7. July 16, 2009 9:32 pm

    oana – nu sunt… au o cultura a lor, aparte, cu particularitatile ei. Si tin la ea, si stiu sa si-o conserve, si chiar o simt – nu e ceva formal. N-am văzut loc in Franta care sa nu-mi aminteasca de o particica de istorie sau de cultura. E o alta lume – cu bune si rele, e drept, dar o alta lume.

  8. zizzou permalink
    July 16, 2009 11:42 pm

    @Nadia Dincovici: but of course… when in France we do as french do! Ca sa parafrasez o maxima celebra. Nationalismul urmasilor galilor atinge paroxismul mai ales cand este vorba de limba lor; din nefericire am trait pe pielea mea cateva efecte derivate direct din acest modus vivendi: inchis, elitist si anti anglo-saxon (mai exact anti orice alta cultura mai putin cea chineza/japoneza).
    P.S. este extrem de amuzant cand pocesc pana si numele unor celebritati doar de dragul de a le frantuzi, nici nu inteleg altfel despre cine e vorba
    P.S. 2 nu cred ca putem compara stilul german cu cel francez mie imi par complet diferiti, sau mai bine zis in esenta diferiti

  9. July 17, 2009 1:19 pm

    zizzou – ceea ce spui tu, am constatat si eu in cei peste patru ani traiti acolo. Doar ca, pana la urma, asta face parte din vestitul sarm frantuzesc. Imi amintesc de alte episoade memorabile… acum multi ani, dupa o greva generala a transportatorilor, mai multe organizatii sindicale au cerut despagubiri pentru angajatii obligati sa mearga la munca pe jos, cu masina personala sau cu un taxi. Revendicarile si motivatiile au fost, desigur, diferite de la organizatie la organizatie. Una dintre ele le-a solicitat pentru cativa angajati, obligati sa-si ia cateva sedinte la psihiatru. Greva ii scosese atat de mult din ritmul normal de viata, incat aveau nevoie de consiliere psiho. Deci povestea a devenit o boala sociala. A la guerre comme a la guerre…

Leave a Reply

