Skip to content

WBF2009, între e-freedom și e-commerce

November 12, 2009
tags:

World Blogging Forum 2009 e un eveniment care mi-a mers la suflet. Și despre care am scris foarte puțin. Aș fi vrut să scriu exact așa cum îmi sugerează Marian într-un comentariu…

Ai datoria să vorbești atât de detaliat despre WBF până voi crede că am fost acolo.

Eram de aceeași părere. Mi-am schimbat-o la citirea posturilor de după.

Blogosfera românească a fost pe altă lungime de undă. Motivele sunt simple. Micile orgolii autohtone au iesit șifonate. Geniile dâmbovițene s-au văzut ignorate. Acum ripostează, pentru că…

  • La WBF n-a existat o ierarhizare.
  • Nu s-a rostit sintagma bloggeri influenți.
  • Pe lista guest speaker-ilor nu s-au aflat nume autohtone.
  • Nu s-au dat premii pentru celebrități.
  • Nu s-a vorbit despre influență on și offline.

Bloggingul nu a fost tratat ca un mod de a face bani, ci ca o cale de exprimare a opiniilior. Nu atât în folosul propriu cât pentru anumite cauze. S-a vorbit despre libertatea de exprimare, dreptul de a face uz de ea și cazuri în care a fost frecvent încălcată.

Pe scurt, WBF a fost mai mult e-freedom decât e-commerce. Iar cei care-au stat pe la casele și calculatoarele lor vizualizându-și traficul n-au înțeles asta. Așa cum n-au înțeles nici ideea.

Cam atât ar fi de spus. Restul, în interviurile anunțate, interviuri în care bloggerii respectivi vor spune cum și mai ales de ce fac ceea ce fac.

6 Comments leave one →
  1. November 12, 2009 9:45 pm

    care influenta on si off…..sa fim seriosi ! au transformat retelele in mess-u’ lor ! ca telefoane n-au !

    • November 12, 2009 10:14 pm

      O sa ma plagiez, si n-ar fi prima oara. Noroc ca sunt in pace cu mine insami si nu-mi cer drepturi de autor….

      A fost un eveniment organizat sub patronajul presidency, la care presidency a venit sa rosteasca un discurs. Atat a fost politic… Discutabil sau nu, aspectul nu ar trebui sa puna in umbra evenimentul in sine.

      Ce bloggeri au fost prezenti…Au fost multi care conteaza, pentru cei care se intampla sa aiba un alt scop in sine decat traficul pe blog, banii din blog si popularitatea. Onnik Krikorian si Wael Abbas sunt printre ei, si nu sunt singurii…

      Cine si cum a facut consultanta, cine a mediat sesiunile, e o intrebare care trece pe planul 2 fata de mesajul Forumului.

      Dan, care e parerea ta? ceva mai putin concisa daca se poate…

  2. November 13, 2009 11:27 am

    N-as putea sa aprob mai mult ce ai spus (nu ca ai avea nevoie de aprobarea mea, dar imi stii deja parerea).
    Bloggerii straini au fost impresionati placut ca un presedinte este interesat de social media, doar cei locali au gasit ceva de carcotit in asta.

    • November 14, 2009 8:31 pm

      Mda… mesajul a trecut pe langa, asa cum era de asteptat. N-am citit nicio dezbatere despre temele abordate, doar critici referitoare ba la invitatii, ba la organizare- ca sa nu mai vb. de momentul deschiderii evenimentului.
      Dar suntem in Romania… o fi asta vreo caracteristica de tara!

  3. November 18, 2009 1:20 am

    parerile sunt impartite si orgoliile la fel….Pana la urma felicit pe cei care au mers, felicit pe cei care n-au mers…Important este ca TU, care ai mers sa-ti fi atins scopul, TU care n-ai mers…asta e…Poate data viitoare vei merge..

Leave a Reply

