Skip to content

Moguli în criză

November 28, 2009
tags:

Presa scrisă nu-și mai poate permite să piardă bani la nesfârșit, și nici să supraviețuiască pe termen lung din finanțări oculte. Trusturile media acumulează datorii imense, datorate unor ani buni de investiții riscante sau supuse unor factori aleatorii, cum ar fi cel politic. Anunțurile publicitare sunt în scădere, majoritatea lor migrând spre agregatoarele de conținut. Website-urile gratuite reprezintă o concurență tot mai serioasă. Iar la toate acestea se adaugă criza economică, ce pare să dea celei de-a patra puteri lovitura de grație…

O rețetă de ieșire din criză nu există. Fiecare își caută drumul în felul propriu. Prea puțini au curajul sa ia startul de la zero și mai ales, să-l ia într-un mod cu adevărat independent.

Una dintre soluțiile posibile vine de peste Ocean. Principalul grup de presă din Ann Arbor – Michigan, experimentează de câteva luni, cu succes, tehnica supraviețuirii. Și asta, după ce, în vară, și-a suspendat edițiile, tipărite cu regularitate vreme de 174 de ani. Actuala rețetă – fostul cotidian s-a reorientat spre știrile regionale, cu accent pe așa-numitele info de proximitate. Ann Arbor a păstrat totuși două ediții printate, ce apar joia și duminica. Experimentul e urmărit de presa internațională, care l-ar prelua, dacă se va dovedi viabil pe termen lung.

 

Advertisements
4 Comments leave one →
  1. November 28, 2009 9:04 pm

    Este normal sa fie criza!
    Presa a intrat in criza datorita exploziei informationale promovata de internet.
    Cititorii au inceput incet, incet sa-si dea seama ca mass-media reprezinta interesele mogulilor, si din cand in cand interesele cetatenilor.
    Ar trebui sa ne aducem aminte de ce insemna TVR pana in 1996!
    O alta lovitura de stat nu ar mai fi posibila in Romania actuala cu atatea televiziuni si bloggeri, plus multitudinea telefoanelor cu camera si a camerelor video, plus aparate de fotografiat !
    Cred ca stirile personalizate sunt viitorul!

    • November 30, 2009 6:05 pm

      Ai spus cam totul in cateva cuvinte. Intrebarea ramane insa- cand vor constientiza si managerii romani toate astea? la cate zeci de ani diferenta de altii?

  2. November 30, 2009 5:18 am

    LET’S GOOGLE BOMB GEOANA!
    Pentru Webmasters pro-Basescu, hai sa facem un Google bomb:
    Adaugati urmatoarele linkuri pe blogurile si siturile voastre:

    Fatalau
    Iliescu
    Vandut Moscovei

    toate ducand la http://www.mirceageoana.ro/

    Cu suficiente postari, atunci cand cineva va googla: “Fatalau”, primul rezultat din Google va fi situl lui Mircea Geoana.

    Vezi exemplu de postare in partea dreapta a paginii mele: http://calinionescu1.wordpress.com

    P.S.
    TRIMITE MAI DEPARTE!

    • November 30, 2009 6:03 pm

      Nu fac politica, nu ma implic in campanii…nu sunt adepta bombelor de orice tip ar fi. Sa-i lasam pe alegatori sa gandeasca singuri, bine sau prost…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s