Skip to content

Путин, Президент России

July 20, 2010

Ion era timid și, pentru a o invita pe Maria la dans, a consumat vodcă. Numiți părțile pozitive și negative ale consumului de alcool. Nu le numiți explicit, deoarece va trebui să le cenzurez. Mai bine nu le numiți deloc, și ni le imaginăm la liber.

Nu e neapărat o întrebare, cât un extras de printr-un manual de clasa a șaptea, studiat tradițional dincolo de Prut.

Și nu l-am descoperit singură, ci mi l-a semnalat un amic de blogosferă, pe când încercam să deslușesc complicata problemă a Bazelor ortodoxiei vs. recenta Decizie a guvernului moldovean de predare a unui curs de istorie a religiei opțional, elevilor din clasele unu- nouă. Cu implicații politice cu tot. Din ce-am întrebat mai mult, din ce-am înțeles prea mult și mai puțin. Mai ales că iar se-arată alegerile etern repetate-repetate. Iar Moldova lor și Moldova noastră- acolo unde-or fi totuna, pare să se îndrepte încet, dar sigur spre un viitor din veșnicie. Unul presărat cu alianțe politice, candidaturi surpriză sau nu și marcat de nostalgia trecutului. A unui trecut în care trudo-zilele erau corect trecute la catastif, pensiile veneau la timp iar șomajul nu exista.

Nici visele, nici libertatea- dar mai nimeni nu băga de seamă, întorcând filele la catastif.

Zilele următoare, veți vedea și primele interviuri rezultate din tentativa mea jurnalistică…

Foto- via Curaj.net, Hyde Park.

12 Comments leave one →
  1. July 20, 2010 10:28 pm

    De multe ori am impresia ca Republica Moldova traieste intr-o alta epoca , mai exact cu 20-30 de ani in urma .

  2. July 21, 2010 7:03 am

    Pai n-ai scris tu ca sa nu numim explicit partile pozitive și negative ale consumului de alcool pentru ca va trebui să le cenzurezi ! 😛

    Din textul extras din manual dar si din promovarea bazelor ortodoxiei , se vede foarte clar ca s-a dorit si se doreste ca in Moldova educatia sa fie la nivelul unui primitivism feroce , pentru ca prostimea e mult mai usor de manipulat .

    Imi place ca s-a luat decizia ca parintii sau tutorii legali ai copiilor care vor sa studieze religia trebuie sa faca o cerere in acest sens.

    • July 21, 2010 8:54 am

      Complicat, politizat… si cu posibile surprize, mai pe toamna/iarna. Alte surprize-surprize.

  3. Semanticus permalink
    July 22, 2010 6:43 pm

    Pe mine nu ma surprinde si cred ca a trecut si momentul marilor asteptari dar si al marilor deziluzii si asta pentru destui dintre noi. Iar pentru cei care cred ca in toamna se rezolva totul, le spun doar atat, cam asta vrea Moscova sa credem, sa credem, cat mai mult sa intetinem aceasta iluzie penca numa asa devenim vulnerabili, sa renuntam la perspectiva pe termen lung. Stalin ar cam rade din mormant…el a incercat si a aflat ca atunci cand vine vorba de religie problema nu este educatia, cu nushtiu ce decizii marete luate de putere, cat credinta.

    • July 22, 2010 8:32 pm

      Greu de crezut ca in toamna se va rezolva mare lucru. Ar putea fi o continuare a Nu-ului din Parlament, de anul trecut. Asta, in cel mai fericit caz. Sa speram ca nu va fi o revenire la trecut… Surprizele nu sunt – cred eu- excluse.

  4. July 22, 2010 8:52 pm

    eu cred că evoluăm în paralel, poate la distanţă de 2-3 mile ideologico-culturale
    că adesea, în materie de corupţie şi implicare a bisericii în treaba statului, sunteţi mai aproape ca noi de vremuri medievale 😉

    • July 22, 2010 8:58 pm

      In materie de coruptie, cred ca ne facem concurenta, la modul foarte serios. Dar cu implicarea Preasfintei Biserici in treburile statului, am putea lua lectii. Pe aici, inca n-a avut initiative politice, n-a anuntat ca si-ar dori vreun partid etc.
      Exista cred o explicatie. Inca nu s-a nascut ideea. Dar s-ar putea naste din puterea exemplului…

  5. adrian_v permalink
    July 22, 2010 9:45 pm

    Ce naiba inseamna titlu ala ciudat?

    • July 23, 2010 10:09 am

      Nu stiu daca e ciudat sau nu, dar înseamnă Putin, președinte al Rusiei. L-am vrut un titlu simbolic, nu-i vreo dorință ascunsa, nici atât vreo nostalgie! Nu de-a mea…

Trackbacks

  1. Tweets that mention Путин, Президент России « Blog de Freelancer -- Topsy.com
  2. hai dute dracului

Leave a Reply

